Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag?

Hieronder vindt u de veelgestelde vragen over PO-Online. Wanneer uw vraag er niet bij staat, bel ons dan op 030-26 44 100, we helpen u graag. Of mail ons via het contactformulier.

Abonnementen

Een abonnement op PO-Online Advocaten kost € 695,- (Basis), € 895,- (Plus) of € 995,- (Extra) per advocaat per jaar (excl. BTW). Een abonnementsjaar loopt vanaf het moment dat u het abonnement heeft afgesloten.

Om u te abonneren op PO-Online klikt u in het hoofdmenu op ‘abonneren’. U kunt zich dan met het online inschrijfformulier abonneren. Liever eerst een korte demonstratie bij u op kantoor? Onze specialist op uw vakgebied komt graag bij u langs. Bel ons en maak een afspraak via: 030-26 44 100

Uiterlijk twee werkdagen nadat wij uw inschrijfformulier hebben ontvangen, krijgt u van ons een e-mail met daarin uw persoonlijke inloggegevens. U kunt dan meteen aan de slag.
Nog sneller beginnen? Bel ons gerust op kantoortijden op 030-26 44 100, we helpen u graag!

Ja, PO-Online is een door de Nederlandse Orde van Advocaten erkende opleidingsinstelling.

Opzeggen kan, met inachtneming van de opzegtermijn, per mail naar: info@po-online.nl. De opzegtermijn is tenminste een maand voor afloop van uw abonnementsjaar. Graag onder vermelding van uw naam en adres. U ontvangt dan binnen twee werkdagen een bevestiging.

U kunt ook opzeggen door via de website uw gegevens door te geven.

Cursussen

Met een abonnement op PO-Online Advocaten heeft u toegang tot alle cursussen binnen het advocatenpakket.

Het abonnement voor PO-Online Advocaten geeft u het recht om met het cursusaanbod 10 (Basis), 15 (Plus) of een onbeperkt aantal (Extra) PO-punten per abonnementsjaar te volgen.

U krijgt PO-punten voor alle cursussen in dit pakket. Per cursus wordt het aantal PO-punten vermeld; meestal is dit 2. Het aantal PO-punten van een cursus komt overeen met de studiebelasting in uren.

Er is een minimumscore vereist van 75% om de gestelde PO-punten te behalen. Alleen de eerste antwoorden op vragen tellen voor de score. Heeft u een vraag overgedaan en uiteindelijk wél goed beantwoord, dan telt dat niet mee voor uw score. U kunt overigens de cursus wel opnieuw maken.

Als u voor de kennistoets van de cursus een te lage score haalt, kunt u de cursus opnieuw maken.

Als u een cursus met goed gevolg heeft afgelegd, wordt automatisch een certificaat aangemaakt waarop de naam van de cursus staat vermeld, het aantal PO-punten en de datum waarop u deze cursus met goed gevolg heeft afgerond. Dit certificaat kunt u printen en bewaren voor uw cursusadministratie voor de Nederlandse Orde van Advocaten.

U kunt ervan uitgaan dat de cursussen gebaseerd zijn op de geldende wetgeving. De redactie houdt voortdurend de ontwikkelingen bij zodat de cursussen actueel zijn.

Het cursuspakket is dynamisch. Dat wil zeggen dat er steeds nieuwe cursussen bij komen. Daarnaast worden bestaande cursussen geactualiseerd zodat ook deze gevolgd kunnen blijven worden.

Ja, PO-Online is een door de Nederlandse Orde van Advocaten erkende opleidingsinstelling. Eens per jaar, in januari, ontvangt u een e-mail van de Nederlandse Orde van Advocaten over de CCV opgave. In deze mail over de Centrale Controle Verordening (CCV) wordt u verzocht uw behaalde PO-punten van het voorgaande jaar door te geven via een digitaal formulier. De NOvA controleert deze opgave steekproefsgewijs. Het is daarom handig de certificaten te bewaren voor het geval er een controle door de NOvA plaatsvindt.

Wellicht wordt de video niet op HD (high definition) afgespeeld. De videospeler probeert automatisch de voor u beste versie van de video te laden (op basis van de beschikbare internetsnelheid en schermgrootte).
Rechts onderin, op de afspeelbalk van de video ziet u dat in het grijs ‘HD’ staat. Als u hierop klikt en vervolgens 720p of 1080p selecteert, kunt u de video in de hogere beeldkwaliteit bekijken. Mochten de beelden dan gaan schokken, dan is de internetverbinding te langzaam of is uw computer niet in staat HD af te spelen. U kunt de video’s dan zonder HD bekijken, maar het beeld is dan niet optimaal.

Heeft u problemen met het afspelen van de video’s in de cursus. Hieronder staan de meest gebruikte oplossingen:

Werkt de video niet op uw PC? Controleer of ze wel afspelen op een andere computer, smartphone of tablet. Als dit het geval is dan ligt het aan uw computer of netwerk.
Ziet u geen video? Misschien is in uw bedrijfsnetwerk het afspelen van video’s (Vimeo of Youtube) geblokkeerd. Neem hiervoor contact op met uw systeembeheerder.
Haperende video? Gebruik het tandwieltje, rechtsonder in het scherm van de video, om de download-snelheid aan te passen.
Ziet u een zwart scherm met een melding? De video’s worden regelmatig door ons gechecked. Toch kan het zijn dat de video heel recentelijk door Youtube is verplaatst of verwijderd.

Demonstratie

Onze specialist op uw vakgebied komt graag bij u langs voor een demonstratie. Bel om een afspraak te maken met 030-26 44 100.

Bel onze studieadviseurs
(030) 26 44 100

ma 08:30–17:00
di 08:30–17:00
wo 08:30–17:00
do 08:30–17:00
vr 08:30–17:00
za 12:00–17:00
zo 12:00–17:00