Formatief toetsen: zelfreguleren kun je leren!
Stap nu in
- Ruim aanbod
- Onbeperkt toegang
- Keuze uit meerdere pakketten
Leerlingen die beschikken over zelfregulatievaardigheden, zoals kunnen plannen, monitoring en reflectie, presteren beter dan leerlingen die hier niet vaardig in zijn. Het is daarom belangrijk om al in het basisonderwijs met leerlingen een strategierepertoire te ontwikkelen en feedback te geven op het gebruik ervan.
Het doel van deze cursus is om je inzicht te geven in het belang van zelfregulatie en de wijze waarop je deze zelfregulatie van leerlingen kunt ontwikkelen met behulp van formatief toetsen. Dit inzicht verkrijg je aan de hand van een aantal artikelen waarnaar in de cursus wordt verwezen. Deze artikelen maken onderdeel uit van de lesstof. Er wordt daarbij specifiek ingezoomd op het effect van self- en peerassessment.
Let op: deze cursus gaat op maandag 30 september 2024 offline.
Preview
Leerdoelen
Na afloop van deze cursus kun je:
- uitleggen wat zelfregulatie inhoudt
- aangeven waarom ontwikkeling van zelfregulatie bij leerlingen belangrijk is
- uitleggen hoe formatief toetsen bijdraagt aan de ontwikkeling van zelfregulatie bij leerlingen
- formatieve strategieën in de klas toepassen aan de hand van bestaande opdrachten
- opdrachten voor de leerlingen ontwikkelen die aansluiten bij de formatieve strategieën
- door middel van formatief toetsen bijdragen aan zelfregulatie bij leerlingen
Stap nu in
- Ruim aanbod
- Onbeperkt toegang
- Keuze uit meerdere pakketten